Wednesday, March 21, 2007

C.I.N.T.A

pada siapa...

WATAK UTAMA

Sang Pencinta (SP) : Penulis Blog ini
Azli Ferrari (AF) : Simple, peminat lumba F1 tak de kaitan ngan akademi fantasia
Zarifah (ZA) : Kawan Azli , awek le kut...
Ali (Ali) : Bekas Pelajar Maahad Tahfiz
Khairi (K) : Orang Kuat Web Forum

Lokasi : Kedai Mamak
Masa : 9.30 Pagi - 2.00 petang

Suasana pagi itu agak nyaman. Kami bersembang hal isu semasa. Di pertengahan cerita...

SP: Letih sikit la kawan-kawan. Ada tugasan Baru
AF: Tugasan Apa?
SP: Bos tgh lead team baru. Team handle masalah interfaith. Jadi Saya kena follow la. Sabtu ahad pun tak jamin duduk rumah.
AF : Interfaith??? bertetapan la aku ajak korang minum-minum ni..aku rasa ko leh handle kes aku ni sang pencinta..
Sang Pencinta: alamak? aku just pembantu je..setakat dengar boleh le..masalah interfaith ke?
AF: Kawan baik aku ni dok bercinta ngan chinese, Christ plak tu.
SP: Kawan ko melayu ke?
AF: Melayu le, Saari nama. Tulen bang , mak bapak melayu. Tak le kaya sangat. ala Kenal pun baru 4-5 bulan. Chit chat sana sini. Alasan kunun minat sama , boleh swing golf la sangat.
K: Saari ahli web forum aku tu ke, aku rasa chinese tu pun ahli jugak
Ali : Then...?
AF: Yezze K, aku sahkan..Yang aku risau, si Saari ni dah angau kat chinese ni, Susan namanya. berpangkat orangya, gaji besar..
ZA : susan tu satu tempat kerja dengan saya...
SP: jadinya, ada kait mengait la ni..
AF: memang berkait la SP...kami ni biasa la..orang-orang muda..baru nak bercinta...yang saya risau..si susan ada ada bad record. family dia...actually..ayah dia Melayu..maknya Chinese, Christ..
SP: Masya Allah..bapak dia dulu melayu ke..sekarang dah tak melayu..
AF: Lebih kurang cenggitu la SP..yang peritnya sekarang..si Saari bukan lagi cinta angau, dah bergantung harap la pulak..bak kata orang bermakan budi..
SP: Makan camana?
AF: cam aku cakap tadik, si saari ni bukan kaya sangat..tapi dah disponsor oleh susan ni..bak kata mudah" Saari..U nak apa, I boleh kasi" kata Susan. Aku bukan apa. takut luntur Aqidah si Saari ni.
SP: Susan kuat agama ke..
AF: Kuat tak kuat le..gereja tak tinggal le setiap minggu, tapi mengikut citer Saari, parents si Susan confirm memang kuat..
SP: bahaya jugak tu, so pe perlu kita buat...
ZA: lagi bahaya saya dapat maklum si saari dah duduk sebumbung dengan si susan.
AF: saari ada la juga mengeluh, ikut hati memang le nak tarik si susan peluk islam, boleh la mereka ngikat berkahwin ke apa ke..tapi si susan plak yang offer dia 'convert'..
SP: itu dah melampau la tu..

jam tepat kul 2.00..tak sempat buat resolusi..kami akan bertemu lagi

4 comments:

akirasuri said...

oh ohh. ada berita selanjutnya.
sedang menanti :)

Anonymous said...

Terima kasih atas usaha anda..
hanya Allah yang dapat membalas semuanya...

Anonymous said...

cerita selanjutnya? sekarang Saari sudah aman di sana dengan akidah islamiah..alhamdulillah ...

mis3 said...

14 Jun 2007..alfatihah buatnya..ini mmg kisah benar n it happen to my best friend..dgn kuasa Allah..akidahnya kembali semula..terima kasih buat semua yg membantu..now it's my turn to complete her dream...