Tuesday, October 10, 2006

ZOOM IN Bersama Al-Quran....

Assalamualaikum..



Sekilas pandang ayat di atas , tua muda, miskin , kaya sudah tahu ianya ialah sedutan daripada ayat al-Quran.Yang pandai ilmu taranum, akan berlagukannya.. Yang pandai membaca, akan mencari terjemahannya...Yang pandai berbahasa Arab sudah tahu maknanya..Yang berkemhiran ulum al-Quran, sudah tahu maksudnya...Yang pandai ulum al-Tafsir, sudah tahu isi kandungannya...

Pencinta tidak mengulas isi kandungannya,namun begitulah umat Islam..Hubungan diri dan al-Quran mengikut ilmu masing-masing..


(klik lambang play untuk melihat video)
Bersempena dengan nuzul al-Quran..tertarik dengan seorang kanak-kanak iran di atas yang hanya berumur 12 tahun...kanak-kakak perempuan. di dalam satu persembahan realiti tv...ala-ala akademi al-Quran...tetapi bukan bacaan berlagu yang diminta..tetapi bukan sekadar sambungan ayat hafazan yang ditanya..perhatikannya..

satu pertandingan yang belum pernah tercipta di bumi melayu ini....mungkin ianya boleh dijadikan sadara...

akhir kalam..mari lah kita ber ZOOM In Bersama AL-QURAN

5 comments:

Ku Keng said...

Assalamu alaikum Sheikh,

Ana sungguh takjub dengan kecekapan anak ini dalam penghafalan al Quran. Kalaulah dulu sewaktu kecil ana tak ponteng kelas mengaji agaknya akan dapat hafal juga sebahagian dari bahagian-bahagian.

Anta hafal berapa bahagian?

Shukran 'ala kulli hal.

Pak Malau said...

Hamba Pak Malau, gemor benor blog tuan ini

Sang Pencinta said...

ayahanda...
terima kasih, sempat menge zoom ...serta beri komen sebelum bercuti. hafazan.insya allah.. setakat kemampuan yg diberikan kekuatan oleh allah. Naum hri-hari kena zoom in bersama quran..

pak malau
ahlan wa sahlan terima kasih bayak, ghopenyer se'blog theme' kita yek...hitam itu menawan...apa pun semoga pengkongsian ini mengeratkan 'pencintaan' kita atas tali maha pecipta.

Bunga Rampai said...

Dari teratak Bro Keng, singgah sejenak di sini menghulur salam ukhuwah.

Hasrat hati, kepingin berkongsi 'cinta' atas nama Illahi.

Salam Ramadhan.

Yeop-Harley said...

Salam dari Yeop.

Bro, jangan tulis bahasa tinggi sangat, susah Yeop nak faham. Yeop ni sekolah agama selalu ponteng.