Thursday, November 23, 2006

BERPISAH DAN BERCANTUM SEMULA

Siaran Langsung atau tertunda



Alhamdulillah, selamat tiba dari berkelana

Memberikan pengalaman kepada 'zaujah' tercinta juga puteri nan haruman. Raya benar mereka berdua. Al-maklum, raya melayu, 30 hari, puasa tak sampai. Jangan raya zulkaedah sudah la.

Raya kali ini dapat merasa negeri orang, walaupun jauhnya tak kemana. Seberang selat saja. Bak kata orang 'utagha', Kota Singa sebesar 'kelemboi' saja. Kalau perumpanaan Internasioanalnya 'bak Israel dengan negeri arab'

Sepeti biasa , musafir berkelana bersama keluarga menghasilkan sesuatu yang indah. Kegembiraan terpancar menghilangkan segala kekerutan di dahi. Mengelilingi Kota Singa dipandu oleh 'rugbier' serta 'budak' cek mek molek. Terima kasih anda berdua, jasamu tetap kukenang. Sudi-sudikan lah datang ke sini. 'Ayahanda', dimaklumkan, perjalanan ini mendapat restu dan keizinan al-ustaz kita.

Dalam bergembira, Sang Pencinta sempat juga mendapat jemputan rasmi menghadiri satu program jamuan hari raya khusus untuk mereka yang telah berjaya di'kaunseling'kan oleh pertubuhan yang agak ternama di sana. Sebenarnya sepupu sepapat pertubuhan ini wujud di negara kita ini. Datuknya sama, mak dengan pak , masing-masing.

Menarik juga program ini. Suami-Isteri yang hampir BERPISAH, malah yang sudah BERPISAH telah memohon khidmat kaunseling daripada pertubuhan ini. Akhirnya mereka berjaya untuk berbaik semula. 'Berkahwin' semula la ni. Untuk itu kegembiraan BERCANTUM SEMULA ini, mereka telah diraikan dalam satu majlis yang penuh makna, bersempena dengan sambutan Hari Raya.

Jadinya, perkara ini bisa dibawa ke tengah. Al-Maklum tahun semacam tahun pisah-memisah. Patut mereka ini dikaunselingkan. Dengan sukarela, bukan rela-paksa. Jika ditakdirkan oleh Allah, mereka bercantum semula, berbaik-baik mengikat kekeluargaan kembali maka perlulah kita sama-sama meraikannya. Sekadar cadangan. Siapa setuju angkat tangan!!!!!

Wallahu 'alam

Sang Pencinta: Cuma percantuman semula ini bisakah diadakan siaran langsung atau pun tertunda?

3 comments:

Ku Keng said...

Salaam SP,

Sekarang taulah kenapa talipon tak terjawab. Dan blog pula semakin canggih.

Bila nak mulakan Call Centre?

CERITAKUASN said...

salam buat pecinta..
maaf dh lama tak menyinggah. banyak perkara yang berlaku kebelakangan ni. cemburu melihat kebahagian yang terlakar pada slide.. kekalkanlah.. amin. doakan kebahagiaan adik jgk ;-)

Anonymous said...

adik?erk...siapa ni?
ape pun..semoga dia terus menyintai yang dicipatakan oleh Sang Pencipta :)